نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9)
(این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

سخنان عرشی

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۸ ق.ظ


استاد صمدی آملی روحی فداه می فرمودند :
در رساله ی شریف « نورٌ علی نور » ، در فصل پنجم ( اهمیت شب برای عبادت ) ، صفحه 57 ، حضرت آقا در تعبیرشان می فرمایند :
« آیات و روایات در حثّ و ترغیبِ در خلوت و تهجّدِ شب و استغفارِ اسحار ، بسیار است ؛ آن نیک بختی که در ورطه ی « من کیستم » افتاد ، به دنبالِ درمانِ دردش می رود و به نگه داشتن برنامه و یافتن استاد و دل به دست آوردن ، چاره ی خود می کند و چنین کس را با شب ، اٌنسِ سرشار است که صاحبدل است و طالبِ دیدار است » .

این دو سه سطر عبارت را در شرح « من کیستم » و بحثِ خروج از عادت در نظر مبارکتان داشته باشید .

:large_blue_diamond:آن هایی که به ظواهرِ عالَم خو کرده اند و به همین امورِ متعارفِ زندگی ِ روزمرّه ، اینها به عالَم عادت کرده اند ، و لذا نه دردی دارند ، نه برنامه ای و نه استادی .
اما حضرتِ آقا می فرمایند : آنکه در وادیِ « من کیستم » گرفتار شد به دنبال چهار کار می رود : اول اینکه به دنبال درمان دردش می رود ؛ معلوم می شود که به من کیستم که افتاد دردش می آید ، این درد ، دردِ معنوی و عقلی است که گُل می کند و او به این فکر می افتد که بالاخره چه کاره ام ؟ برای چه خلق شدم ؟ چه می خواهم ؟ و . . . ؟

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۳
علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی