نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9)
(این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

تعداد اسماء الهی در جوشن کبیر، 1001 اسم است نه 1000 اسم!:small_red_triangle_down:

:small_blue_diamond:کتاب شریف « هزار و یک کلمه » از عارف کبیر علامه حسن زاده آملی، مشتمل بر هزار و یک کلمه و مطلب مفید در موضوعات مختلف است. این کتاب در هفت جلد چاپ شده است و جلد هفتم آن سال 89 برای اولین بار چاپ شد. قبل از اینکه جلد هفتم چاپ شود خیلی انتظار چاپ آن را میکشیدم و دوست داشتم ببینم ایشان در آخرین کلمه ی این کتاب چه مطلبی را به عنوان مطلب پایانی مینویسند. لذا تا جلد هفتم چاپ شد به انتشارات قائم در پاساژ قدس قم رفتم و کتاب را باز کردم و مشتاقانه آخرین کلمه (کلمه 1001) را نگاه کردم:

:small_orange_diamond:کلمه 1001

:small_blue_diamond:جناب حجت الاسلام مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب دعای گرانقدر مفاتیح الجنان در تعریف دعای عظیم الشان جوشن کبیر فرموده است: «و آن هزار اسم است و در آن است اسم اعظم...». [چون دعای جوشن کبیر، صد بخش دارد و هر بخشی، ده اسم از اسماء الهی است، لذا 1000 اسم در جوشن کبیر موجود است]


:small_blue_diamond:[اما] راقم سطور، حسن حسن زاده آملی گوید: دعای عظیم القدر جوشن کبیر هزار و یک اسم است، زیرا که

:small_blue_diamond:بند پنجاه و پنجم آن حاوی «یازده» اسم الهی است [نه ده اسم]:

(55) 1- یا من نفذ فی کل شیء امره 2- یا من لحق بکلّ شیء عمله 3- یا من بلغت الی کل شیء قدرته 4- یا من لا تحصی العباد نعمه 5-یا من لا تبلغ الخلائق شکره 6- یا من لا تدرک الافهام جلاله 7- یا من لا تنال الاوهام کنهه 8- یا من العظمة و الکبریاء ردائه 9- یا من لا تردّ العباد قضائه 10- یا من لا ملک الا ملکه 11- یا من لا عطاء الّا عطائه .

و آخر دعویهم ان الحمد لله رب العالمین.

پنجشنبه 24 اسفند 1385 ه ش، برابر با 25 صفر 1428 ه ق.

و انا العبد حسن حسن زاده آملی

@arefane11برگرفته از کانال 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۱
علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی