نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9)
(این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

مراتب وحی در قرآن کریم

جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ق.ظ

مراتب وحی در قرآن کریم

الف- مرتبه‌ای از آن مانند قول خدای سبحان در قرآن کریم که به پیغمبر اکرم فرمود: ما بر تو نیکوترین قصه‌ها را به آنچه که این قرآن را بسویت وحی کرده‌ایم حکایت می‌کنیم.

ب- مرتبه‌ای از آن مانند فرموده خداوند در قرآن به فرشتگان: آنگاه که پروردگار تو به ملائکه وحی فرمود که همانا من با شمایم پس کسانی را که ایمان آوردند ثابت و استوار بدارید.

ج- مرتبه‌ای از آن مانند وحی خدای سبحان به مادر موسی که در قرآن کریم فرمود: به مادر موسی وحی کرده‌ایم که او را شیر ده، پس هرگاه بر او- از آسیب فرعونیان- بیمناک شدی او را در دریا افکن.

د- و مرتبه‌ای از آن مانند وحی به زنبور عسل که خدای تعالی در قرآن فرمود: و پروردگارت به زنبور عسل وحی کرده است که از کوهها خانه‌ها بگیر (برای خود از کوهها خانه‌ها بسازید.

ه- و مرتبه‌ای از آن مانند این که خدای سبحان در قرآن فرموده است: پس آنها را هفت آسمان در ده روز حکم کرده است، و در هرآسمان امر او را وحی نموده است. و در کافی از امام باقر- یعنی شکافنده- علوم پیامبران علیه‌السلام، روایت شده است که آن حضرت فرمود: هرگاه خدا اراده فرموده است که نطفه‌ای را از صلب آدم که بر آن پیمان گرفته شده است خلق کند، یا آنچه را که درباره آن نطفه بخواهد و آن را در رحم قرار دهد، مرد را برای جماع تحریک کند، و به رحم وحی کند که درت را باز کن تا خلق من و قضاء نافذ من و قدر من در تو وارد شود، پس رحم درش را باز می‌کند و نطفه به رحم می‌رسد.

منبع: رساله فص فاطمیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۰
علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی