نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9)
(این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

عشق عشق به ولایت

چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۰۳ ق.ظ

عشق ، عشق به ولایت

 

عشق ، اصلا" در محدود نمی گنجد ؛ عشق در جهان نمی گنجد . عاشق هر کجا که می خواهد آرام بگیرد می بیند بی قرار است ؛ پس به دامن حق می رود که آرام بگیرد که می بیند که آن هم قرار ندارد چون خودش فرمود: «فَاَحببتُ اَن اُعرَف » خودش هم بی قرار است. درست است که« الا بذکر الله تطمئن القلوب » حرف حقی است؛ اما آن بی قراری «فَاَحببتُ اَن اُعرَف »  عین اطمینان است و با اظطراب فرقی نمی کند .

به تعبیر جناب آخوند، آن حقیقت عشق ، آنقدر تنزل پیدا کرده تا به این عشق مجازی یک زن و شوهر به یکدیگر تبدیل شده . عشق مجازی هر چه قدر مشکلات دارد ؛ عشق حقیقی بیش از آن مشکلات دارد اما در عین حال در عشق مجازی با تمامی مشکلاتی که هست هر دو طرف می گویند:« دل خریدار است کاین ره راه جانان است»و مشکلات را به خوبی تحمل می کنند.

عشق ، کوره است چه اینکه کل نظام هستی کوره است . کسی که می گوید من به راه نمی افتم و به دنبال حقیقت نمی روم و توحید و حضور و مراقبت نمی خواهم نباید آب بخورد، نباید غذا بخورد، نباید راه برود، نباید حرف بزند و مطلقا باید از وجود دست بردارد و هیچ و نابود و عدم شود که این، راه ندارد. کیست که دوست داشته باشد در شبانه روز ، نخورد، نبیند، راه نرود، خیال نکند و تفکر و تعقل نکند ؟ همه اینها متن وجودند و وجود عشق است ، لذا تن و جسم از کار ترسان است ، اما دل خریدار این راه است ، می خواهد . اگر عشق حقیقی را که عین آتش است هفتاد بار بشویی آتش عالم ماده می شود .

حال ای عزیز ما که می گوییم ولایت علی یعنی عشق به ولایت علی دارای دو معناست که یکی معنا عام است و همین دوست داشتن به ولایت علی و پیرو علی بودن حتی به زبان ، و دیگری به معنای خاص است که خیلی سخت است که می توان این طور تعبیر کرد که اگر عشق بین یک زن و شوهر را که حقیقی است نه خیالی و احساسی یعنی عقلی است و حاضرند در این راه جان را دهند هفتاد برابر و یا نه به هفتاد هزار برابر برسانی شاید بشود عشق حقیقی به ولایت علی . حال ببین که عشق به ولایت تو در چه مرتبه ای قرار دارد.

که باز هم خداوند لطف را شامل بندگان کرده و می فرماید که اگر بنده های من به همین اندازه که به عشق مجازی خود محبت دارند نسبت به من هم داشتند چه چیزهایی که بهشان نمی دادم . فافهم

 

       هر سو که رو کِمه نور خِدائه یارون               این نور خِدا بی اِنتها یارون

       هر ذره که در ارض و سمائه یارون               سرتاسر قدمش صدق و صفا یارون

       نماشونه سر چِشمَک بَزو ستاره                    مِره به  چشمک ها کرده این اشاره

       عاشق که به شو بَرسیه بی قراره                  بی قرار که گاه دیدارِ یاره

                                                                                               ( اشعار طبری حضرت علامه حسن زاده آملی حفظه الله ) 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۷
علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی