نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9)
(این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

شرح انسا ن کامل

دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۳ ق.ظ

به طور طبیعی هر انسانی تا هنگامی که در نشئه ی ماده زندگی می کند ، احکام عالم ماده بر دیگر عوالم مافوقِ طولیِ وی، غالب بوده و شخص به وِفْق احکام مادی طبیعی ، بدن عنصری خویش را قوام می بخشد و آن را تدبیر می کند. که عموم مردم تا هنگامی که در نشئه ی طبیعت بابدن عنصری و جسمانی زندگی می کنند از آن برخوردارند. اما نفس آدمی را این مُنّه و استعداد است که در همین نشئه ی طبیعت آنچنان به کمالات عالم عقلی و فوق عقلی برسد که احکام نشئه ی عقلی و فوق عقلی را بر نشئه ی طبیعت حاکِم سازد. در انسان کامل چون احکام نفس قُدسی غالب بر احکام بدن و طبیعت است، بسیاری از اموری که از مرتبه بدن بعید و غیر ممکن می نماید، مِیسور می شود. مثلاً می تواند هزاران کیلومتر را بدون استفاده از آلت مادی بپیماید و یا می تواند به صِرفِ تصوّر کردن ، هر صورت خیالی را در مقام خارج عینیت ببخشد. همه ی این ها به خاطر آن است که تمامی مراتب مادونِ عقل آدمی، به واسطه ی قوّت وجودیِ او ، در تحت تسخیر عقل قرار گرفته و سلطان عقل ، هر فعلی را بدون استفاده از آلات مادی انجام می دهد.
یکی دیگر از احکام مقام عقل این است که به واسطه تجرُّد تامّش زمان و مکان ندارد واحکام دیگر عقل آنکه ، عصمت در ادارک حقایق است.
شرح انسا ن کامل ص316و317

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۰
علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی