نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9)
(این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

الوضوء نور

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۳۷ ق.ظ

الوضوء نور

:arrow_left: پیامبر صلی الله علیه و آله:
امت من روی سپید باشند از اثر دست و روی شستن بدان که ایزد تعالی چون نماز را واجب کرد نخواست بندگان وی به دنیا آلوده، به خدمت آیند، ایشان را فرمود که وضو کنند و با این چهار عضو مخصوص کرد زیرا که آدم، اول روی به درخت گندم کرد و به پای برفت و به دست از درخت گندم باز کرد و بر سر نهاد و بر حوا آورد. ایزد عزّ اسمه این چهار عضو گناهکار را بفرمود: "شستن به گاه خدمت"
:book: هزار و یک نکته، نکته 365

:arrow_backward: شرح:
جنابعالی هم که به طرف کشاورزی و کارمندی و کسب و کارت می روی در حقیقت با صورت خود به طرف دنیا رو کرده ای. وقتی رو بطرف دنیا و شجره اش نمودی، باید در هنگام نماز صورت را بشویی. زیرا که صورت تو دنیایی را زیارت کرده است که همواره آلوده می باشد.
وقتی به طرف دنیا روی آوری قطعا با پا به طرف آن می روی، پس در هنگام وضو، پایت را نیز باید مسح کنی تا پاک شود.
هنگامی که به محل کارت رفتی، مطمئنا با دست کارهایت را انجام خواهی داد پس در وضو دستهایت را هم باید بشویی.
وقتی که رفتی و زحمت کشیدی و خون جگر خوردی و صبح تا غروب کار کردی، مقداری را که حاصل کارت است به عنوان احترام و عرض ادب روی سرت می گذاری و تقدیم همسر و منزلت می کنی پس در هنگام وضو، سرت را هم باید مسح کنی.
:book: منبع: شرح مراتب طهارت

:arrow_backward: توضیح:
بدین نکته علیا دانسته می شود که قضیه شخصی هفت یا هفتاد هزار سال قبل که آن جد اعلای ما آدم دچار آن شده است نمی باشد، بلکه جنابعالی هم اگر بخواهی همانند آدم به سوی آدمیت حرکت کنی، برای تو هم چنین مشکلاتی وجود دارد.

به عنوان مثال همین که به دامن ازدواج افتادید، از بهشت به در می آیید و به تعبیری به گرفتاری افتاده اید. و صد البته کسی که می خواهد آدم بشود باید بداند که آدمیت با گرفتاری همراه است که "لقد خلقنا الانسان فی کبد"، یعنی انسان را در سختی بزرگ می کنیم. اگر کسی از لابلای سختی ها بالا نرود اصلا بزرگ نمی شود.
:book: منبع: #شرح_مراتب_طهارت

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۴
علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی