نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی--إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9) (این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

نور الهدی

دانلود کتابهای عرفانی و الهی
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ(سوره ۱۷: الإسراء-آیه 9)
(این قرآن به راهی هدایت می‏کند که مستقیم ترین راههاست)

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

آخرین مطالب

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندهای روزانه

نکته ای از نامه ها بر نامه ها

سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۱۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


آقای من! پیشانی صدق و اخلاص در درگاه دوست نه و از صمیم قلب بگو آمدم. اگر گفتند: «این‌جا چرا آمدی؟» 

بگو: «به کجا روم و به کدام در رو کنم؟»

این ره است و دگر دوم ره نیست

 این در است و دگر دوم در نیست


اگر گفتند: «به اذن چه کسی آمدی؟» 

بگو: «شنیدم:

بر ضیافتخانه‌ی فیض نوالت منع نیست

 در گشاده است و صلا در داده خوان انداخته


اگر گفتند: «تا به حال کجا بودی؟» 

بگو: «راه گم کرده بودم.» 


اگر گفتند: «چه چیزی آورده‌ای؟» 

بگو: «اوّلاً دل شکسته که از شما نقل است:

درکوی ماشکسته دلی می‌خرند وبس 

بازارخودفروشی ازآن سوی دیگراست

و ثانیاً: 

من گدایم چه توانم ببرم در بر شاه

 طمع بخششم از درگه سلطان من است

و ثالثاً: الهی آفریدی رایگان، روزی دادی رایگان، بیامرز رایگان، تو خدایی نه بازرگان.»


اگر گفتند: «بیرونش کنید.»، بگو:

«نمی‌روم ز دیار شما به کشور دیگر

 برون‌کنید از این ‌در درآیم از  در  دیگر»


اگر گفتند: «این جرأت را از که آموختی؟» 

بگو: «از حلم شما.»


اگر گفتند: «قابلیت استفاضه نداری.» 

بگو: «قابلیت را هم شما افاضه می‌فرمایید.» 


باز اگر از تو اعراض کردند، بگو:

«به والله به بالله به تالله

 به حق آیه‌ی نصر من الله

 که مو از دامنت دست بر ندیرم

 اگر کشته شوم الحکم لله»


اگر گفتند: «مذنبی.» 

بگو: «اوّلاً شنیدم شما غفارید، و ثانیاً من ملک نیستم آدم‌زاده‌ام، و ثالثاً:

ناکرده گنه در این جهان کیست بگو

 آن کس که گنه نکرده و زیست بگو 

من بد کنم و تو بد مکافات دهی

 پس فرق میان من و تو چیست بگو؟»


اگر گفتند: «این حرف ها را از کجا یاد گرفتی؟» 

بگو:

بلبل از فیض گل آموخت سخن ورنه نبود

 این همه قول و غزل تعبیه در منقارش


اگر گفتند: «چه می‌خواهی؟» بگو:

«جز تو ما را هوای دیگر نیست

 جز لقای تو هیچ در سر نیست

 خوش‌تر از گفته‌ تو گفتاری

 بهتر از دفتر تو دفتر نیست

 دلگشاتر ز محضر قدست

 محضر هیچ نیک محضر نیست

 جان فزاتر ز نفحه‌ انست

 نفحه مشک و عود و عنبر نیست


نامه ها برنامه ها، نامه۲۵.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۹
علی کارگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی